Aller au contenu
Rechercher dans
  • Plus d’options…
Rechercher les résultats qui contiennent…
Rechercher les résultats dans…
Maureen22

Corn : Quand changer de souris ??

Messages recommandés

Sa fait 3 mois que j'ai un corn et il as pris une dixene de repas a la maison . Je voudrais savoir quand faudrait que je change de taille de souris ? vu que sa fait plusieure fois qu'il les avales tout ronds sans aucun effort et il les digere en 1 jours meme pas petite photo

Merci Very Happy

Si tu as une balance électronique tu peux te servir d'une charte reconnue, le Munson Plan, désolé pour l'anglais :

This is a good idea for new people to corns. Whilst it is not 100% reliable as some snakes will prefer smaller food, it give s a rough indication.

The Munson Plan (Sample Feeding Chart)
-When they're on single pinks (2-3g), I feed every 4-5 days. (Snake = 4-15g)
-Double pinks (3g x 2) every 4-5 days. (Snake = 16-23g)
-Small fuzzies (5-7g) every 5-6 days. (Snake = 24-30g)
-Regular fuzzies (7-9g) every 5-6 days (Snake = 30-50g)
-Hoppers (9-12g) every 5-6 days (Snake = 51-90g)
-Weaned (14-20g) every 7 days (Snake = 91-170g)
-Adult (24-30g) every 7-x days (Snake = 170+)
-Jumbo Adults (40-50g) every 7-x days (Snake = 400g+)

Note: Adult females are fed more frequently than adult males (especially following brumation). Females are fed every 6-8 days; males are fed every 7-14 days.

This is by no means scientific, and not all corns will cooperate 100% with the schedule. The weight ranges I gave for the prey and snakes are approximate. I'm very consistent in my feedings. Some people feed every Saturday, for example. If they get a refusal, the snake has to wait for the next Saturday to get another shot. I don't do this. If a snake refuses today, he'll get another shot in two days.

la souris ou le rat dois etre la meme grosseur ou legerement plus gros que la plus grosse partie du corps de ton serpent

• Créer...