Maureen22 0 Posté(e) le 19 mars 2012 Sa fait 3 mois que j'ai un corn et il as pris une dixene de repas a la maison . Je voudrais savoir quand faudrait que je change de taille de souris ? vu que sa fait plusieure fois qu'il les avales tout ronds sans aucun effort et il les digere en 1 jours meme pas petite photo Merci Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Capitaine Dragon1 0 Posté(e) le 19 mars 2012 Si tu as une balance électronique tu peux te servir d'une charte reconnue, le Munson Plan, désolé pour l'anglais :This is a good idea for new people to corns. Whilst it is not 100% reliable as some snakes will prefer smaller food, it give s a rough indication.The Munson Plan (Sample Feeding Chart)-When they're on single pinks (2-3g), I feed every 4-5 days. (Snake = 4-15g)-Double pinks (3g x 2) every 4-5 days. (Snake = 16-23g)-Small fuzzies (5-7g) every 5-6 days. (Snake = 24-30g)-Regular fuzzies (7-9g) every 5-6 days (Snake = 30-50g)-Hoppers (9-12g) every 5-6 days (Snake = 51-90g)-Weaned (14-20g) every 7 days (Snake = 91-170g)-Adult (24-30g) every 7-x days (Snake = 170+)-Jumbo Adults (40-50g) every 7-x days (Snake = 400g+)Note: Adult females are fed more frequently than adult males (especially following brumation). Females are fed every 6-8 days; males are fed every 7-14 days.This is by no means scientific, and not all corns will cooperate 100% with the schedule. The weight ranges I gave for the prey and snakes are approximate. I'm very consistent in my feedings. Some people feed every Saturday, for example. If they get a refusal, the snake has to wait for the next Saturday to get another shot. I don't do this. If a snake refuses today, he'll get another shot in two days. Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
jeepi124 0 Posté(e) le 24 mars 2012 la souris ou le rat dois etre la meme grosseur ou legerement plus gros que la plus grosse partie du corps de ton serpent Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Maureen22 0 Posté(e) le 24 mars 2012 Ok merci Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites